Friday, January 12, 2007

Fuck You fop liberal Hans Hoogervorst(VVD)

Het drugsbeleid standpunt van de VVD blijft(lees: de "conservatieve" ingreep binnen de VVD is ongedaan gemaakt) gelukkig behoorlijk liberaal:
"Welke wijsheid brengt zoveel overheden ertoe dit te verbieden? Waarom zeggen zij tegen volwassen mensen, mensen met volledig verstandelijke vermogens, dat ze weliswaar beschikken over hun eigen lichaam, maar dat het gebruiken van wiet toch echt ten strengste is verboden? Wat rechtvaardigt de doorbreking van het zelfbeschikkingsrecht? (......) Een rechtvaardiging voor een overheidsverbod op het gebruik van softdrugs is er niet. Niet in het ontbreken van een zelfstandig vermogen om te beslissen. En niet in de overlast die de vrijheid van niet-gebruikers zou aantasten. Want softdrugs zijn vanwege hun aard nu eenmaal niet zodanig verslavend dat het de vrije wil van een individu aantast. En het gebruik van softdrugs brengt zeker niet de vrijheid of welzijn van anderen in gevaar. (......) De VVD is van mening dat de voordelen van de legalisering van softdrugs opwegen tegen de nadelen. Één mits moet hierbij worden aangetekend. Legalisering kan slechts plaatsvinden in overeenstemming met het internationaal recht en een redelijke mate van internationale consensus. Maar Nederland kan wel wat doen om de geesten rijp te maken voor verdergaande stappen. Op voorstel van de VVD heeft de Tweede Kamer zich uitgesproken voor het actief uitdragen van het succes van het Nederlandse beleid. Deze opdracht gaat in de eerste plaats de minister van Justitie aan. Aan hem de taak zich sterk te maken voor het gedoogbeleid." Ik vraag me af waarom Hans Hoogervorst, minister van volksgezondheid, dit niet hoeft te doen. Misschien heeft hij dit ook wel gedaan en heeft het "Christelijk betrokken" Nederlands Dagblad alles uit de context gerukt. Ik heb via vvdvoorlichting@tweedekamer.nl om opheldering gevraagd mrgreen. PS: Ik had een mailtje, over de verwoording van de ideologie van D66, gestuurd naar tweede kamerlid Fatma Koser Kaya van D66. Een paar dagen later kreeg ik een persoonlijk antwoord terug; dat ze mijn mail had doorgestuurd naar de persvoorlichter die vervolgens binnen een uur reageerde. Niet met een antwoord naar wens, maargoed, was toch verrast dat ik niet genegeerd werd. Ik ben benieuwd naar de VVD.

4 comments:

annom said...

Mijn mail:
Beste heer/mevrouw,

Een paar dagen geleden las ik in het Nederlands Dagblad het volgende artikel: http://www.nd.nl/document.aspx?document=nd_artikel&vorigDocument=&id=84829 waarin Hans Hoogervorst zich nogal negatief lijkt uit te spreken over het Nederlandse drugsbeleid.

Op de website van de VVD staat over het standpunt drugsbeleid het volgende:
"De VVD is van mening dat de voordelen van de legalisering van softdrugs opwegen tegen de nadelen. Één mits moet hierbij worden aangetekend. Legalisering kan slechts plaatsvinden in overeenstemming met het internationaal recht en een redelijke mate van internationale consensus.

Maar Nederland kan wel wat doen om de geesten rijp te maken voor verdergaande stappen. Op voorstel van de VVD heeft de Tweede Kamer zich uitgesproken voor het actief uitdragen van het succes van het Nederlandse beleid. Deze opdracht gaat in de eerste plaats de minister van Justitie aan. Aan hem de taak zich sterk te maken voor het gedoogbeleid."

Hans Hoogervorst mag dan wel geen minister van Justitie zijn, maar volgens mij heeft hij, volgens het VVD standpunt, nog steeds te taak om zich internationaal sterk te maken voor het Nederlandse drugsbeleid. Ik verwacht dat een VVD minister dit dan ook doet.

Is Hoogervorst door het Nederlands Dagblad uit de context gehaald, of staat deze minister niet op een lijn met het standpunt van de VVD omtrent softdrugs. Misschien zou het goed zijn als hij het VVD standpunt over drugs een keer zou doorlezen en zich daar wat actiever voor zou inzetten.

Ik zou een reactie hierop erg waarderen omdat ik graag wil weten hoe verschillende politieke partijen over drugsbeleid denken.

Met vriendelijk groet,
-------

pimp-a-lot bear said...

puike mail!

Ik hoop dat de vvd zich van zijn liberale kant laat zien.
Eens kijken hoe lang een vvd-reactie duurt.

Hou ons op de hoogte!
(dit is het betere sogwerk!)

cybrbeast said...

Goed werk! Ben benieuwd of je een reactie krijgt.

Kamiel said...

sterk werk! volgens mij heb je ze in een hoekje.