Sunday, March 01, 2009

PVV grootste in peilingen

6 comments:

pimp-a-lot bear said...

sad panda :(

annom said...

CDA en PVV de twee grootste partijen (in de peilingen dan), erger kan ik het echt niet bedenken.
Het enige positieve is dat D66 niet is uitgestorven na de laatste verkiezingen.

cybrbeast said...

Hopelijk is het gewoon een hype wegens al de media aandagcht. Veel meer dan dat is er voor zover ik weet niet rond Wilders veranderd.
Gelukkig duurt het zonder vallen van kabinet nog tot 2011 (toch?) voor de volgende verkiezingen.

Maar ook al zou hij winnen, ik denk niet dat er een partij coalitie met hem zou willen vormen.

Toch zeer beangstigend...

pimp-a-lot bear said...

Ja het wordt nu heel erg moeilijk om een coaltie zonder het CDA te sluiten.

annom said...

De hype duurt wel al een lange tijd en de media aandacht blijft ook gewoon aanwezig. Ik ben er niet zo zeker van dat de hype over 2 jaar over is.

Een kabinet PvdA, D66, SP, VVD en GL dan maar?

pimp-a-lot bear said...

pfff 5 partijen in een coalitie, dat klinkt niet heel aantrekkelijk. Ik verwacht trouwens niet dat de VVD aan zoiets zou beginnen.

Nee, het is goed mogelijk om een coalitie te vormen buiten wilders om, maar het cda zit in een positie die moeilijk te negeren is. Pluspunt is wel dat het CDA veel minder zetels heeft en het dus minder voor het zeggen heeft.

De hype zal denk ik nog wel even aanduren: Wilders sterke punt is dat hij elke 'tegenslag' enorm weet uit te melken. Met het proces wat er nog komen gaat verwacht ik dat hij ook daar zijn voordeel mee weet te doen.